Fully booked! Schrijf je nu in op de wachtlijst.

Blog: waarom is SEO zo belangrijk voor je website?

Je hebt het misschien al bij andere ondernemers gespot, een mooie opgemaakte e-mailhandtekening, waarbij de linkjes perfect werken. Terwijl jij met één afbeelding je bericht eindigt. Niks is aanklikbaar of stuurt je klanten door naar je website.

Tijd om daar verandering in te brengen!

 

Wat is een e-mailhandtekening en waarom heb je dit nodig?

Een e-mailhandtekening is een korte tekst die aan het einde van een e-mailbericht wordt toegevoegd om de afzender van het bericht te identificeren en contactinformatie te geven. Het nut van een e-mailhandtekening is dat het de afzender van het bericht professionaliteit geeft en belangrijke informatie geeft die de ontvanger kan gebruiken om contact op te nemen of meer te weten te komen over de afzender.

Enkele voordelen van een e-mailhandtekening zijn:

1. Professionaliteit:
Een e-mailhandtekening voegt een professioneel element toe aan de e-mail en kan helpen om de afzender serieuzer te laten lijken.

2. Contactinformatie:
Een handtekening bevat vaak belangrijke contactgegevens van de afzender, zoals een telefoonnummer, e-mailadres, website of fysiek adres. Dit kan nuttig zijn voor de ontvanger die contact wil opnemen met de afzender.

3. Marketing:
Een e-mailhandtekening kan ook worden gebruikt om te adverteren voor het bedrijf of de persoon die de e-mail verstuurt. Dit kan bijvoorbeeld door middel van een logo of een promotietekst.

4. Efficiëntie:
Een handtekening bespaart tijd doordat het niet nodig is om elke keer opnieuw de contactinformatie op te zoeken en in te voeren.

Kortom, een e-mailhandtekening heeft veel voordelen en is een belangrijk onderdeel van professionele communicatie via e-mail.

 

Hoe zo’n e-mailhandtekening maken?

Mijn favoriete handtekening generator is diegene van Hubspot. Hier kan je volgens (enkele vaste) templates jouw handtekening bouwen.

Je typt eenvoudig alle contactgegevens in, past de kleuren aan volgens jouw branding en voert een foto van jezelf of je branding in. (Opgelet: je moet je foto vanaf een website linken.) 

Hubspot- emailhandtekening blog

Eenmaal je alle gegevens hebt toegevoegd en tevreden bent van het eindresultaat, kan je deze plakken in je e-mailprogramma. Denk maar aan Outlook, Spark of Apple mail. 

Zo kan je als een echte pro direct een mailtje uitschrijven en alle nodige info aan je klanten bezorgen.

Klaar om te investeren in een branding?

Boek nu een vrijblijvend kennismakingsgesprek.