fbpx

 Merk woorden? Je hebt dit misschien nog nooit gehoord, maar simpel gezegd: het zijn de sleutelwoorden die je bedrijf omschrijven. Bij de start van een branding strategie of branding visualisatie laat ik mijn klant een vragenlijst invullen. Dankzij hun antwoorden en bepaalde woorden die terugkomen, kan ik hun merk woorden eruit halen.

Waarom zijn die nu zo belangrijk?

Ze helpen je bij het maken van beslissingen en zorgen ervoor dat je de uitstraling van je bedrijf behoudt, waardoor je je droomklant aanspreekt. Je boodschap is duidelijk en consistent. Ieder woord wordt zorgvuldig aan je branding strategie toegevoegd zodat jij er met aan de slag kan.

 

Stemgeluid – Tone of Voice

Door merk woorden te hebben, helpt dit bij je berichten en communicatie. Door je woorden in je teksten en Instagram posts te zetten, trek je een bepaald publiek aan. Zij voelen een connectie bij die woorden. Verder zorgt het ervoor dat je een consistente stijl behoudt bij het schrijven van teksten. Je krijgt een duidelijkere boodschap.

 

Je trekt het juist doelpubliek aan

Je denkt op deze manier objectief na over je bedrijf. Verplaats je in de schoenen van uw doelpubliek en denk na hoe zij jouw bedrijf zien. Je merk woorden, indien je die goed gekozen hebt, trekken uw meest ideale klanten aan. Ze worden aangetrokken door de emoties die je merk uitstraalt. Hierdoor vorm je een emotionele band met je publiek.

 

Kernwaarden – core values

Je merk woorden moeten in lijn liggen met je merkwaarden. De core values zijn de basis van je bedrijf en zorgen ervoor dat je een emotionele band krijgt met je publiek.

 

Het nemen van besluiten

Op deze manier houd je je bedrijf in één richting en leer je de beslissingen nemen die passen binnen je core values. Zij zijn de drijvende kracht die de emoties van je bedrijf vertegenwoordigen. Bij het nemen van moeilijke beslissingen neem je best je merk woorden bij je en blijf hier trouw aan.

 

Groeien van je bedrijf

Het hebben van goede merk woorden helpt je bedrijf groeien. Doordat je een duidelijke strategie hebt, een gerichte boodschap hebt en het juist publiek aanspreekt, helpt dit om te weten waar je heen gaat. En dit resulteert zich alleen maar in groei.

 

 

Benieuwd naar de merk woorden van AS buro?

Wel, deze zijn:
Creativiteit
authenticiteit
eerlijkheid
Maatwerk
kwaliteit
eigenheid
uniek
Ondernemend
Gepassioneerd
toegankelijk
professioneel

Je kan juist heel veel of weinig merk woorden hebben. Gemiddeld zit dit rond de 10 woorden. Maar het allerbelangrijkste is dat ze echt bij jouw bedrijf en visie passen.

Heb ik je in deze pitch ondertussen al overtuigd om aan de slag te gaan met je merk woorden? Ontdek de branding strategie waarin we nog verder ingaan op je merk woorden, core values en nog zoveel meer.