fbpx
Blog: 5 redenen waarom je bedrijf een website moet hebben

5 redenen waarom jouw bedrijf een website moet hebben.

 

Ondernemen · Websites

“Waarom zou ik een website moeten hebben als ik al social media heb?”

Het is een vraag die ik vaak krijg. Het is inderdaad interessant om social media te hebben, maar je wilt die potentiële klant toch goed informeren.  Daarom verwijs je deze van jouw social media oor naar je website.

Wil jij ook weten waarom ik een website zo belangrijk vind? Lees dan zeker verder.

1. Geloofwaardigheid

Wist je dat je veel professioneler overkomt als je een website hebt? Desondanks dat iedereen Facebook of Instagram heeft zal je sneller op google opzoeken waar een bedrijf zich bevind of hoe je hen kan contacteren. Zorg dus dat je bedrijf vindbaar is op google! Hoe hoger je website staat in de ranking van Google, hoe groter de kans dat bezoekers omgezet worden in potentiële klanten.

Wist je trouwens dat de ‘over ons’ pagina één van de meest bezochte pagina’s is op een website? Mensen willen dus heel graag het gezicht achter het bedrijf zien.

2. Jij hebt controle

Over je eigen website heb je controle. Wanneer Instagram of Facebook weeral eens zijn algoritme veranderd en jij moeilijker je klanten kan bereiken en dan moet je gaan betalen. Uiteindelijk kan dit veel hoger oplopen dan de kosten die je hebt voor je hosting en domeinnaam.

3. Je bent 24/7 beschikbaar

Je (toekomstige) klant kan je op iedere moment van de dag naar jouw producten of diensten op zoek gaan wanneer het hen zint en alle nodige informatie vinden. Wanneer je een webshop hebben kan je klant ook midden in de nacht zijn bestelling plaatsten. Dus zelfs wanneer jij slaapt, verdien je geld. Heerlijk toch!

4. Efficiënt tijd besparen

Met pagina’s als ‘veelgestelde vragen’ en ‘Wat doen wij’ kan je al vele vragen beantwoorden. Dit bespaart je een hoop heen en weer mailen. Zorg dat je bezoeker aan de hand van je menu snel kan ziet wat je doet en waarvoor hij terecht kan bij jou.

Op Facebook of Instagram moeten ze iedere keer een foto openen om te kijken waarover de foto gaat. Ook kan je in je bio maar 150 karakters gebruiken om je bedrijf te omschrijven. Nogal weinig hé? Terwijl je op de homepagina in 1 oogopslag kan weergeven wat je doet.

5. Je kan meten.

Aan je website kan je Google Analytics hangen waardoor je kan meten hoeveel klanten er op je website komen en naar welke pagina’s ze surfen. Op deze manier leer je veel over wat je bezoekers interessant vinden. De interessantste onderwerpen kan je dan weer meer promoten op je social media.

Conclusie

Er zijn toch heel wat voordelen verbonden aan een website hebben voor jouw onderneming. Zo kan je veel tijd besparen, je klant efficiënt informeren en bezoekers van social media omzetten in potentiële klanten!

Nog meer tips?

Ontvang dan hieronder het ebook met daarin alle info van wat er zeker op je website moet staan!

Ebook - Wat moet ze zeker op mijn website staan

Ebook - Wat moet er zeker op mijn website staan?

Wil je zelf aan de slag met je website, maar weet je niet hoe je hieraan moet beginnen? Ik deel al mijn tips en tricks met je.

 

  • Welke pagina's moet je zeker hebben?
  • Verplichte vermeldingen
  • Werken met call to actions
  • En nog zoveel meer!