
Als we denken aan de seizoenen, denken we aan de verschillende emoties die ze oproepen. De eerste bloesems doen waarschijnlijk iets anders met je humeur dan de eerste blaadjes die van de bomen vallen. We kunnen ook kleuren associëren met seizoenen. Elk seizoen heeft een andere stijl en een ander kleurenpalet en spreekt dan ook een ander publiek aan.
Is je ideale klant meer een wintermens of een zomermens? Welke stijl spreekt jouw doelgroep aan én past bij jou?
De lente
De lente laat ons na de lange wintermaanden weer openbloeien als bloesems. Het seizoen van helderheid en creativiteit is aangebroken, met pastel en het frisse groen van de nieuwe plantenscheuten als bijhorend kleurenpalet. De lente gaat snel en is zeer vooruitstrevend. We zijn dan op ons productiefst en willen in snel tempo vooruit. Dit seizoen is veerkrachtig en bruist van het leven.
De zomer
Hoe hoger de temperaturen klimmen, hoe gedempter en warmer de kleuren worden. Dit zorgt voor een gevoel van rust en vertrouwen. De zomer heeft een verfijnd artistiek kantje, is elegant, moeiteloos en stijlvol, het toonbeeld van goede smaak.
De herfst
De herfst loopt in haar eigen ritme, het is het seizoen van authenticiteit en integriteit. De gedurfde, gedempte kleuren belichamen de zachtheid en productiviteit van dit seizoen. Hoewel dit het minst materialistische seizoen is, blijven bedrijven grote doelen bereiken. Dit komt door de uitdaging, het verzet en de gerechtigheid waar dit seizoen voor staat. Deze kenmerken roepen immers passie, energie, enthousiasme en onafhankelijkheid op.
De winter
De winter, het seizoen van de uitersten: beslissend, dramatisch en compromisloos. Dit is het seizoen van visie, precisie en dynamiek, alles waar luxueuze, extravagante merken voor staan. Zwart is de hoofdkleur van dit seizoen. Het straalt minimalisme, luxe, stijl en succes uit, zonder in te boeten aan comfort.
Ontdek hieronder welk seizoen jouw merk is:
Klaar om te investeren in een branding?
Boek nu een vrijblijvend kennismakingsgesprek.